שיווק העסק זה משחק ילדים?

מה זה שיווק ממושחק?

כולנו מכירים אלמנטים משחקיים בתחום השיווק – תחרויות, הגרלות וכדומה.
שיווק ממושחק, גם אם הוא לא מוגדר ככזה, הוא כלי רב עוצמה להנעה לפעולה.

לא מדובר רק באיסוף מקלות ארטיקים או בחידון שולי במקומון, אלא בכלי
שגם חברות ענק כמו גוגל, פייסבוק או קוקה-קולה, משתמשות בו כדי ליצור מעורבות של לקוחות.

למעשה – כבר ב-2014 ל-2,000 החברות המובילות בעולם הייתה לפחות אפליקציה אחת ממושחקת
ועם השנים משחוק השיווק רק תפס תאוצה.

משחוק השיווק נמצא גם במקומות שנראים לכם מובנים מאליהם:
איסוף נקודות, מיילים או כוכבים, הגבלת מבצעים בזמן, בחירת אווטאר,
התאמה אישית של פרופיל משתמש, סקרי דעת קהל…
כולם אלמנטים משחקיים שנכנסו לתחום השיווק ועכשיו הם חלק בלתי נפרד ממנו.

בהגדרתו – משחוק מיישם אלמנטים משחקיים בהקשרים לא משחקיים
כדי ליצור מחויבות, מעורבות והנאה. למרות הקלילות שבו, זהו כלי רציני המשלב אפיון טיפוסי שחקן (צרכן),
פניה לסוגי מוטיבציה שונים ובניית תכנית תוצאתית, שתבלוט גם בשטף המידע המאפיין את הרשתות החברתיות ו
את ערוצי השיווק האחרים.

מי כמו מתכנני המשחקים חקר את מוטיבציית הקהל והצליח לפנות אליה בדרך הטובה ביותר?
האם זה לא מה שהייתם רוצים שיקרה עם הלקוחות?

השיווק כמגרש משחקים

את דרכי כעצמאית התחלתי לפני כ-16 שנה וכבר בקהילה הראשונה שהקמתי, ב-2009, 
(קהילת אמ"א שפ"ע שהפכה עם השנים לקהילת "עצמאיות יצירתיות"),
השתמשתי בכלים משחקיים, עוד לפני שחלמתי על משחקולוגיה ארגונית ולפני שידעתי את פירוש המילה משחוק,
כי בעיני, החיים הם מגרש משחקים… ואת הגישה הזו אני מפיצה לעולם.

לפודקאסט של רבקה יעקב – "חושבים בגדול"
הגעתי כדי לדבר על השיווק כמשחק –
הן ללקוחות שהופכים למעורבים יותר בזכות האלמנטים המשחקיים
והן לבעלות העסקים, שהמשחוק הופך עבורן את העבודה להנאה.

מוזמנות ללחוץ על התמונה ולהקשיב ב"ספוטיפיי" לפרק הפודקאסט: שיווק זה משחק ילדים.

מעניין אתכן? 
מוזמנות לרכוש את החוברת "שיווק ממושחק – חוברת דיגיטלית עם 28 רעיונות יצירתיים ומעשיים"

והזמנה נוספת – להצטרף לקבוצת "הזמנה להזדמנות"
ולהתעדכן בזמן אמת בכל ההצעות לסדנאות חווייתיות, משחקים לא.נשים
פיילוטים מגניבים שאני צריכה עבורם נסייניות ונסיינים
ו….עוד כל מיני ארועים שעוד לא המצאתי…🤣